måndag 17 januari 2011

Ledigheten över...

Under jul och nyårshelgerna har det varit stilltje här på bloggen...eftersom vi varit bortresta. Men på bygget har har man inte varit ledig lika länge utan idogt jobbat vidare. Så för att se vad som hänt åkte jag förbi igår för att se hur långt man avancerat.


Det första som slår mig när jag anländer, är att byggställningen börjat röra lite på sig. Man har ju tagit bort en sektion vid dörren för att kunna bygga entrétaket, och nu verkar det som om de tunga snölasset fått hela byggställningen att röra på sig och luta utåt...det där måste vi kolla upp så att den inte ramlar ner på någon!!

Väl inne i huset ser man att både vvs:are och elektriker jobbat en hel del. För nu är det fullt med rör och ledningsdragningar i alla inneväggar och tak. Vissa av sovrummen har Daniel och Krille redan hunnit gipsa igen...så där är det klart för ytskickt.

Nu har även vindsutrymmet, som egentligen inte skulle varit där fått väggar och golv. Perfekt, extra lagringsutrymme tackar man inte nej till...

Tar lite biler som jag lägger upp senare idag. Sitter här mitt i natten på grund av problem med tidsomställningen.. =)