tisdag 21 december 2010

Bastun...

Fick några minuter över på jobbet och började surfa lite på inredning till gästhusets våtrumsdel. Letade lite efter snyggt kakel och klinker till golvet...det blir inte enkelt, det finns så himla mycket att välja på.

Bland annat hittade jag en cool stenlikande väggbeklädnad...så jag tror det blir en stenvägg i bastuns ena hörn. Och när jag ändå var inne på bastudetaljer, så försökte jag hitta lite olika planlösningar samt aggregat. På Harvias hemsida hittade jag en läcker nyhet, Kivi...


...en 120 cm hög "stålbur" med 100 kg sten, i ett nästan trekantigt konisk utförande. Som man enligt bilden även kan bygga in snyggt i laven. En sån får det nog bli !!  Nu måste jag bara hitta några glasväggar, då fronten troligtvis blir i tonat glas.

...kul att drömma sig bort lite till inrednings design, till skillnad från allt slit med grundbygget.