lördag 15 juni 2013

Arma mig...

Som jag nämde tidigare, så fick jag ju rekommendation av målaren att man "borde" armera tak och väggar ifall man har stora ytor med gips. Det kan bildas sprickor framöver, och då blir det ju inte så snyggt. En glasfibermatta löser detta - eller minimerar kanske man borde säga...

Letade lite i bygghandeln, och kom fram till att Bygg Max hade en målarfilt som var prisvärd och borde fylla syftet. Plus någon hink med vävlim.

Dock var det ett helsike att limma upp (själv). Tanken var ju att man skulle rolla flödigt på taket och sedan bara trycka dit väven. Lät enkelt...men mattan hade en tendens att vilja släppa, då limmet torkade snabbare än jag hann måla de 6 m långa våderna. :P

Tillslut satt de iallafall där och jag kunde pusta ut.

Kan rekommendera helmask, eller minst munskydd, då det regnade glasfiberstrån hela tiden medans man jobbade ovanför ansiktet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar