fredag 29 oktober 2010

Lekplatsen...

...här, under den gröna presseningen har jag det som kommer att vara min lilla lekplats de närmaste månaderna. Att bygga ett "fundament" för en gjuten platta visade sig vara liiiite mer tidsödanden än den ursprungliga torpargrund som jag först skissade på....men jag ångrar inget. Tror det blir en bättre lösning i slutänden. Även om det tar mycket längre tid...


Detta är vad jag åstakommit på ett par dagar. Tyvärr tgar det ganska lång tid när man jobbar själv. Man blandar murcement, man sågar lecablock, man klipper till armering, man släpar murblock, man murar...pust.
Inser idag att blir till att hyra en bensindriven stenkap, det tar alldeles för mycket tid att såga stenarna manuellt...särskilt eftersom jag måste såga ett halvt skift i längsled. Ramirent here I come...