tisdag 2 april 2013

GDS - användbara YouTube klipp...

Eftersom jag gjort det mesta själv (med gästhuset) och ju inte till vardags arbetar som hantverkare så är ett flertal moment och tillvägagångssätt nya för mig. Dock tror jag mig ha så mycket kunskap att jag klarar av det mesta, men ibland måste man söka lite råd och tips från folk som har mer fakta/kunskap - och då är ju webben en utmärkt källa =).

Här har jag samlat på mig några YouTube klipp som varit till nytta för mig vid byggandet...kanske kan de även var använbart för andra. Så här kommer en liten sammanställning. Kolla under etiketten GDS - YouTube för att se alla inlägg av denna typ.

Just nu håller jag ju på med våtrumsdelen, så jag har sökt en del om hur man gör detta på rätt sätt. Däribland användandet av Fermacell våtrumsskivor som jag fått levererat för de våta zonerna. Var mest fundersam på ifall man fogade dessa på något speciellt sätt...?

Bra film som visar hur man gör en våtrumsvägg enligt "säker vatten". Dessa regler verkar ju ha en tendens att förändras årligen =)

Ett exempel på hur man kan bygga fall mot golvbrunnen i badrummet.

En film med flera bra saker (rörande VVS) att tänka på vid anlägning i våtrum. Allt ifrån placering av brunn, dragning av rör m.m

Fortsättning på bygghemma.se serie om VVS arbete. Här lär vi oss mer om hur man ansluter blandare med mera i de PEX rör som vi dragit tidigare.

Några tips vid läggning av värmegolv, i detta fall T2-Blå - som nog är den produkt som jag också tänkt mig. Bland annat lärde jag mig att det krävdes ett extra VP rör för givaren som tydligen inte kunde dras i samma som ledaren.

Vi börjar så, så kommer det fler "bra-att-ha-klipp" inom kort...