måndag 8 augusti 2011

Höghöjdsarbete...

Underbar utsikt !

Då vädrets makter åter är med oss, så gäller det ju att passa på. Idag är det dags att ta tag i taket, och till att börja med så måste jag ju få till anslutningen mellan de två olika taknivåerna. Först saknas det fortfarande en liten bit utvändig gips...så det blir till att gräva upp den högen igen och måtta in en passbit.

När det väl är gjort så letar jag fram de plåtar som beställts tillsammans med matchande reglar som kan bära upp panelen. Tätar även extra med gummimatta. Om ni undrar varför jag "glömde" en meter till vänster, så är det bara så att det skall vara liggande panel där...


Medans jag kryper runt på taket så tittar Bernt förbi, och eftersom han är sugen på att hugga i lite, så tar vi tillfället i akt och börjar med takplåtarna...här behövs verkligen all hjälp man kan få...dels är de otympligt stora, de väger också lite grann...plus att man skall få upp dom flera meter i luften...då jag ju saknar byggställning till detta nöjesprojekt. :-P



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar