torsdag 18 augusti 2011

Bergslagspanel...

Som jag skrev tidigare här under sommaren, så fick jag ju slut på panel till gästhuset. Kan inte påstå att jag slösat direkt, för jag har knappt nå't spill alls...det var helt enkelt för lite i den hög som blev kvar till mig efter att det stora huset var klart.

Så jag behövde beställa mer med andra ord. Och går man in på Karl Hedins hemsida så ser man att de och deras underleverantörer håller till i bergslagen med omnejd...plus vissa större orter runt omkring. Stockholm fanns inte med bland dom...så det blev till att kontakta nå'n stor brädgård och be om hjälp. Sagt och gjort, Fredells fick bli min kontaktväg mot Karl Hedins. Åker dit och ber att få beställa den dubbelfasade vita panelen som jag behövde...och efter någon dag återkom de med information om att det gick att ta hem, jag behövde bara komma in och förskottsbetala innan ordern kunde läggas.

Igår var jag åter hos Fredells för att göra upp det ekonomiska, och därefter skulle beställningen gå iväg...med leverans ungefär två veckor senare. =)

Någon timme senare ringer de tillbaks och säger att det nog inte behövs någon beställning, för säljaren på Karl Hedins hade varit vänlig och sagt att det redan fanns på en brädgård i Tyresö. Dvs på hemmaplan...och utan väntetid. Kanon !!  Jag tar kärran förbi Byggma och mycket riktigt...de har en massa sorter av bergslagspanelen, olika mått och olika färger. (Synd att det inte framgick på hemsidan)

Suverränt..nu slipper jag vänta och det var till och med billigare löpmeterpris på den lokala brädgården. Nu skall jag nog kunna bli klar med de sista panelbitarna under helgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar