måndag 23 maj 2011

Chock...

När jag öppnade brevet med offerten ifrån Telias underleverantör så fick jag en mindre chock...
För nå'n vecka sedan så kontaktade jag Telia eftersom jag ville ha telefonen inkopplad igen. När sommarhuset revs så kopplade vi ner luftkabeln och lät allt hänga vid telestolpen tills det var dags att dra in den i huset igen. Nu har vi förberett med markrör ifrån stoplen, och i min enfald så trodde jag att man bara kunde dra en ny kabel i markröret och koppla på sig.

MEN, så enkelt var det inte.

Enligt offerten skall man nu "koppla" om allt ifrån telestation, 2.3 km bort...plus nydragningen in i huset, plus diverse anslutningar, tester m.m. Tutti frutti - 10000 kr.. 

Vi skulle nog klara oss bra utan telefon och bara använda oss av mobilerna...men mobilt bredband är ännu inte av samma klass som xDSL via tråd. Tyvärr. Så man får väl blunda för priset och beställa inkoppling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar