måndag 7 mars 2011

Shopping...

Tillbringade en bra stund i lördags och senare även en dryg timme i söndags med att försöka leda mig fram i det utvändiga vattenröret (som vi grävt fram). Först köpte jag en dragtråd, som väl på plats visade sig vara allt för klen, den saknade styrsel...och kom inte många meter in i röret.

Dagen därpå var jag tillbaks igen. Nu hade jag en ganska kraftig elkabel (3-ledare) och skickade ner i röret. Den första stumpen av ledningen var drygt 6 meter....men det räckte inte...fick iallafall inte fram nå't i den andra änden... =P Uppskattar att det skulle inte skulle vara mycket längre ifall man drar rakt mellan de två punkterna. Det är ju inte värre än att skarva på den andra ledningen som jag hade med mig. Nu var det drygt 20 m kabel. Gjorde om det hela, men körde fast efter en bit, eller rättare sagt...det var svårt att föra in kablen efter ett tag...vi det här laget hade jag tyckt in 13-14 meter i röret...och då blev det tydligen lite svårt att mata på mer...

Nu blev jag ju mer fundersam på om jag letat i rätt rör...har 3 st inkommande inne. Så jag provade även de andra, från andra hållet...men inget hjälpte. Kom ungefär lika långt varje gång. Elkabeln klarade inte av att tryckas in längre än knappt 15.

Så idag har jag varit och shoppat en ny dragkabel. En 4mm i nylon. Hade hoppats på en stålwire...men det fanns inte. Så vi får se om det går bättre ikväll.. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar