onsdag 2 mars 2011

Hallå Kina...


 ...här ser vi hur det såh ut före/efter kvällens grävning. Nu har det ju gått en evighet sedan vi borrade, men på grund av den arktiska kyla som vi haft här i Stockholmsområdet, har det ju varit nästan omöjligt att komma igenom det första jordlagret på 3 dm. Men idag har solen gassat och kvicksilvret visat nån plusgrad, så förutsättningarna var de rätta.

Efter att ha grävt ganska djupt hade jag bara hittat det gula kabelröret för elen, men inget vattenrör...Blev ganska orolig att Rolle "glömt" att lägga ner ett rör....men så äntligen, efter ett antal decimeter till, så hittade jag röret. Nu började dagsljuset bli ganska svagt så jag vänder hemåt.

Strax innan jag hinner åka så möter jag rörmokarn ifrån Falun som precis anländer. De skall köra kvällsskiftet och ansluta VVS bitarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar