söndag 27 februari 2011

Äntligen klar...

Nu är jag äntligen klar med det utvändiga skalet på väggarna. Visst det återstår ju plåtar på taket samt fönster i gluggarna. Men nu är det iallafall vind och vattentätt efter att jag häftat på plast där fönstren skall sitta. Det gör ju att man kan sova lite lugnare på nätterna.

Idag hängde jag även upp ett fönster på prov, men tyvärr hade min skruvdragare för liten chuck för att få plats med karmskruvnyckeln...så det blev till att skruva manuellt. Inte lika kul...eftersom man ganska lätt "tjongade" in i fönstret samtidigt som man försökte ta i lite... =)



Något som jag skjutit på lite är grävandet kring borrhålet. Gräva är nog fel ord, eftersom det är tjäle i marken...så man får stå och hugga som en galning med spettet för att ens komma ner i backen...och när jag stod här några timmar tidigare i veckan, så var jag ganska mör i ryggen efteråt. MEN, jag måste ju snart hitta de där anslutningsrören (som Rolle grävt ner)...för att vi skall kunna koppla in pumpen.

...så det e bara att bita ihop och börja hacka....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar