söndag 23 januari 2011

Virtuell tapetsering...

...ja, tacka vet jag dagens teknik. Här sitter man i stearinljusets sken, med en rykande kopp kaffe brevid sig och tapetserar alla husets rum, i de mest fantasifulla kreationer och kombinationer, utan att göra mycket mer än att lyfta ett finger.

Men det är galet svårt att få en uppfattning om hur dessa små testbilder, av tapeterna, verkligen ser ut på en stor vägg. Inte bara kombinationen av olika mönster, utan även dess färgsättning. Gör några testbilder som jag får bolla med Maria, som nu flyttat sig ifrån Indien till Shanghai....hoppas hon orkar med detta... =)

Vid ena väggen i hallen skulle jag kunna tänka mig lite liv på väggen, resten får bli vitmålade...

Elin  vill ha ett stort motiv på en fondvägg, i övrigt ljusa väggar... 








Hannas rum blir nog i en rosa nyans med stora och små stjärnor...
Svagt mönstrat i en soft nyans för sovrummet...
En stor fondvägg i vardagsrummet...här är jag dock lite tveksam, då väggen ju är ganska stor...så det vill till att det inte blir alltför rörigt mönster...resterande väggar blir nog målade i nå'n vit nyans.