onsdag 19 januari 2011

Målarn ringer...

"Halloj, det är jag som är er målare...vad hade ni tänkte er för val...."

Nu går det undan, är det inte snickarna eller elektrikern som är på om detaljer, så är det plattläggaren eller som nu, målaren. Han kommer nästa vecka och skall börja med underarbetet, eftersom all dubblering av gips då kommer att vara klart. Maria är ju ute och reser i ytterligare en vecka...så här blir det svåra beslut som skall tas. Normalt är ju nyanser, tapeter och färgval hennes styrka...men jag har ju iallafall några dagar på mig att bestämma nå't snyggt  =)

Tydligen ingår Borosan, Dekorama eller Fiolon tapeter - målade väggar kostar extra... Tar en snabb tur på webben, men där är det inte helt självklart att hitta dessa märken. Hittar "Boråstapeter" som jag kopplar till Borosan, och Eco som verkar föra Dekorama, om jag förstått allt rätt...Nu gäller det bara att hitta nå't man gillar...fast jag tror ändå att jag är mer inne på målade väggar, fast kanske inte överallt ?

Sen vill målaren även veta om vi skall ha armeringsnät i taket ??  Det skall tydligen minimera sprickor...bra fråga...vi får sova på saken.