måndag 20 september 2010

Mitt egna lilla sidoprojekt...

Då jag alltid varit intresserad av att jobba med händerna och gjort en massa små projekt och renoveringar så kände jag att det var dags att ha något större att sätta tänderna i. Och det fick självklart bli uthuset (eller gästhuset som vi hellre kallar det). Det skall bli en 40 kvm stor byggnad, i ett plan som innehåller ett stort allrum samt en relaxavdelning inklusive bastu m.m.


...på den här övre delen av tomten är det tänkt att jag skall bygga mitt lilla hus. Som ni ser blir det ingen sprängning. Valde bort det för att få ner kostnaderna lite. Så jag skall försöka borra mig fast i berget och gjuta en sockel som jag sedan kan bygga min grund på.

Föst tänkte jag att man skulle bygga torpargrund, med träbjälklag. Men då vi rev det gamla huset, som just hade en sådan grund så såg vi hur mycket fukt och mögel det fanns i grunden...så detta avskräckte mig från att ens försöka. Så nu får det bli en gjuten platta även för gästhuset.